چگونه هوش مصنوعی جهان را تغییر خواهد داد؟
گر به نظر می رسد که آینده هوش مصنوعی یک چشم انداز به سرعت در حال تغییر است، به این دلیل است که نوآوری های فعلی در زمینه هوش مصنوعی با چنان سرعتی شتابان در حال شتاب هستند که ادامه دادن به آن دشوار است.
آنجایی که شرکتها سالانه میلیاردها دلار برای محصولات و خدمات هوش مصنوعی هزینه میکنند، غولهای فناوری مانند گوگل ، اپل ، مایکروسافت و آمازون میلیاردها دلار برای ایجاد این محصولات و خدمات هزینه میکنند، دانشگاهها هوش مصنوعی را به بخشی برجستهتر از برنامههای درسی خود تبدیل میکنند و وزارت دفاع ایالات متحده آن را افزایش میدهد . بازی هوش مصنوعی ، چیزهای بزرگی قرار است اتفاق بیفتد. اندرو نگ، رهبر سابق گوگل برین و دانشمند ارشد بایدو به ZDNet گفت : «بسیاری از صنایع از این الگوی زمستان، زمستان و سپس بهار ابدی عبور میکنند . ما ممکن است در بهار ابدی هوش مصنوعی باشیم. برخی از بخش ها در آغاز سفر هوش مصنوعی خود هستند، برخی دیگر مسافران کهنه کار هستند. هر دو راه درازی در پیش دارند. صرف نظر از تأثیری که هوش مصنوعی بر زندگی امروزی ما می گذارد به سختی می توان نادیده گرفت تأثیر هوش مصنوعی بر فناوری تا حدی به دلیل تأثیر آن بر محاسبات است. از طریق هوش مصنوعی، رایانه ها این توانایی را دارند که حجم عظیمی از داده ها را به کار گیرند و از هوش آموخته شده خود برای اتخاذ تصمیمات و اکتشافات بهینه در کسری از زمانی که برای انسان ها نیاز است، استفاده کنند. هوش مصنوعی از سال 1951، زمانی که اولین موفقیت مستند یک برنامه کامپیوتری هوش مصنوعی توسط کریستوفر استراچی نوشته شد ، راه درازی را پیموده است ، برنامه چکرز او یک بازی کامل را در کامپیوتر Ferranti Mark I در دانشگاه منچستر به پایان رساند. از آن زمان، هوش مصنوعی برای کمک به توالی RNA برای واکسنها و مدلسازی گفتار انسان استفاده شده است ، فناوریهایی که بر یادگیری ماشینی مبتنی بر مدل و الگوریتم تکیه دارند و به طور فزایندهای بر ادراک، استدلال و تعمیم تمرکز دارند. با نوآوری هایی از این دست، هوش مصنوعی مثل گذشته دوباره در مرکز قرار گرفته است - و به این زودی ها مرکز توجه را از دست نخواهد داد عملاً هیچ صنعت بزرگی وجود ندارد که هوش مصنوعی مدرن - به طور خاص تر، "هوش مصنوعی باریک" که عملکردهای عینی را با استفاده از مدل های آموزش داده شده انجام می دهد و اغلب در دسته های یادگیری عمیق یا یادگیری ماشین قرار می گیرد - قبلاً تحت تأثیر قرار نگرفته باشد. این امر بهویژه در چند سال گذشته صادق است، زیرا جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها به لطف اتصال قوی اینترنت اشیاء ، تکثیر دستگاههای متصل و پردازش کامپیوتری سریعتر به طور قابل توجهی افزایش یافته است . دیوید وندگریفت، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران شرکت مدیریت ارتباط با مشتری 4Degrees ، گفت: «فکر میکنم هرکسی که در مورد قابلیتهای نرمافزار هوشمند که در برخی مواقع محدودیتها را محدود میکند، فرضیاتی داشته باشد، اشتباه میکند بیشتر مردم از گرفتن تماس رباتیک می ترسند ، اما هوش مصنوعی در خدمات مشتری می تواند ابزارهای مبتنی بر داده را در اختیار صنعت قرار دهد که بینش معناداری را هم برای مشتری و هم برای ارائه دهنده ارائه می دهد. ابزارهای هوش مصنوعی که صنعت خدمات مشتری را تقویت می کند به شکل چت بات ها و دستیاران مجازی هستند